Ernst Bastemeijer

“Stoten zetten tijdens een bokstraining is een goede en veilig manier om je conditie en kracht te verbeteren. Daarnaast heeft boksen veel andere, misschien wel belangrijkere voordelen.

Tijdens onze trainingen, die mijn vader en ik al een tijd op scholen en in meerdere sportscholen geven, wordt er veel nadruk op het voetenwerk, stance en stoottechniek gelegd. Deze basiseigenschappen maken het verschil tussen een goede en een middelmatige bokser, zelfs op wedstrijdniveau.

Je zult merken dat je onze training verlaat met een nieuwe houding: “Ik kan alles aan”. Met boksen verbeteren we je coördinatie door herhaaldelijk dezelfde bewegingen en stootcombinaties te perfectioneren. Daarnaast heb je in het boksen zes basis stoten en diverse verdedigingsbewegingen. Het boksen is heel divers je moet nadenken, snel zijn, licht op je voeten staan en ga zo maar door.

Een bokstraining is een echte fullbody workout, zowel fysiek als mentaal. Ik zie het aan de gezichten na een training, de boksers krijgen een extra boost. En daar doe ik het voor!

Persoonlijk boks ik actief wedstrijden in de 75 kilogram klasse. Ik boks 3 rondes van 3 minuten en ja, dat is een heel stuk zwaarder dan je zou denken. Om in de beste vorm te komen en te blijven moet ik op een intensieve en gevarieerde manier trainen. Deze aanpak probeer ik ook in de lessen toe te passen. Mijn wekelijkse trainingen bestaan o.a. uit boks specifieke oefeningen zoals zaktraining, sparren, techniek en daarnaast veel kracht en conditie in de vorm van hardlopen, fietsen en gewichtheffen.”

Mijn 5 favo’s:

  • Snackje: chocolade.
  • Kledingstuk: badslippers.
  • Oefening: sparren.
  • Hobby: boksen.
  • Dier: hond.